Pages

Powered by Blogger.

Ucapan ini ditujukan kepada....

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Saja ambik feeling urang Arab nait unta.....kannn. Ahmad Albab sangat...

Aeiii........Raya dah esok eyh!
Sapa sangka. Rasa mcm baruk jak kita posa nak owh...
So, malas nak ngerepak awal pagi tok. 
Dikesempatan tok aku nak molah ucapan raya.
So here it goes;

Kepada Mak & Bapak,

Mak, Pak, mintak ampun mintak maap dari hujung rambut sampe ke hujung kaki. Andai kata sepanjang tahun tok ada molah salah ngan ktk 2. Mintak maap seandainya adakala aku tertinggi suara lam telipon ka apa kah. Mintak maap cos sampe kinek tok masih xpat nak nyara ktk 2, ntah bila Master tok nak abis.

Mak, mintak maap cos sepanjang bulan posa tok nyusah ktk nelipon ngerak aku setiap kali sahur. Mintak maaf kerana tahun tok, ngak 2 kali jak aku ada berbuka di rumah. Awal posa and last day posa. Aku tauk kitak mesti rasa sedih, tapi kitak sik madah (bena sik mak???). Mintak maap kerana xda merik kitak angpau raya (bage penah merik owh..) Budget cukup2 pake merik ktk blanja raya jak. Tapi ktk sik merungut. 
Mintak maap mak mun tahun tok report card anak soleh ku banyak rona mirah. 

Pak, mintak maap mun aku ada terkasar bahasa ada ter"sik" layan. Mintak maap kerana sik pande2 abis belaja gik. Jgn jak ditanya sampe bila, cos ada kemungkinan taun depan aku mintak maap gik sekali kerana sik abis2 belajar juak. Pak, mintak maap kerana barang yang disuruh ktk print dari dolok gik sik ku print2 gik sampe kinek tok. Pahal kah antu pemalas ku nak print benda ya. Sikpa, aku janji kak raya tok aku print. Pak, mintak maap sebab sik jadi meli ktk kasut itam. Nasib kerajaan merik ktk bonus. Hahahahah!!! So, nyangkong ke kasut aok! Nang bagus aku jadi anak. Adeeehhh...mintak maap pak cos lupak ngn janji. Mun time aku gik kecik lok ka, mun sik di beli benda yg ku maok, ada cina di pasar nangga aku ngurin dirik di lantei.
Iboh ktk ngurin dirik kitak di depan kedei Bata Spring indah Pak....huhuhu. Mintak maap Pak.

Mak& Pak, aku doakan ktk dua diberikan kesihatan yg baik, diberkati amalan, dimurahkan rezeki, makin bahagia, makin kacak (nang adaaa.....tp ok juak la), n makin penyayang.
Aku SAYANG KTK DUAK.

Ati, Nd, Nasir : Ktk 3 nang ngegeh. 

Ati, sengaja ko ninggal aku sorang dirik masang sarong kusyen. Walopun ku tauk ko pulang ngagak hubby ko, tapi aku sik kesah. Kakya sapa nak motong kueh kek mun ko sik raya di Lundu? har har har? Bapak? Huh! Ati, sorry cos netak ko kat saloon marek. Sorry cos aku madah penampilan rambut extension ko kedak rupa Maya Karin kenak tampar. Sebenarnya rmbut ko kacak. Cuma aku sik biasa muji ko kacak. Cam sik seswai jak.

Nd, ko tauk sik brapa rami manusia di kedei hamper marek????? kepak nyawa ku tunggu hamper ya siap. Anak ko berolah sikpat nak di mbak org lain. Malar jak nak berkukut ngn si Mak nya. Ngeh! Nd, mintak maap sekiranya aku ada terkasar or malas nak melayan kau. Hahahaa....ni nak ncarik abg sulung yg dapat dilayan kedak kawan.

Nasir, eerrrrr.....aku sik tauk nak padah apa ngn kau. Apa kata mun ada masa terluang ko nulong Mak ngasak lantei tangga. Tedah nya tertunggit2 sorang dirik.
(kakya aku tek polah apaaa!!!???)


Kawan-kawan,
Mintak maaf sekiranya ada terkasar bahasa, ada terSIK reply msg, ada terSIK angkat tpon, ada terAnok di belakang, ada terCULAT sik sedar, ada terDIVA sik tentu pasal, ada terLEPAS cakap, ada terBULAK, ada terHIPOKRIT, ada terPESIMIS, ada terOVER ACTING, ada terINGGA, ada ter"Malas ku nak melayan",
ada ter"Sik dengar arahan".
Mintak halal makan minum.Ktkorg la kawan2 aku dunia akhirat.
Sik rugi ada kawan2 mcm ktkorg cos aku tauk, andai kata aku ditimpa kesusahan, ktkorg akan dtg membantu (iboh ktkorg lalu pesen eksen2 sik maca ayat tok).
Hidup meriah bila ada kawan pake tetak2 gembira. Waima isu kecik jak, maintain juak dapat jadi bahan jenaka sepanjang zaman. Mintak maap kerana tahan dengan perangei aku. Mintak maap seandainya perlakuan aku tek jadi bahan eran ktkorg (makkkk..janganlaaa)...
I LOVE YOU GUYS SO MUCH...!!!

Kepada kawan2 Facebook,
Errrr...teruskan berkawan walaupun kta sik pernah berjumpa.
Kepada yang aku lom approve, sorry cos aku sikpat nak apprve gik. Walopun blom sampe limit, tapi i need dat extra 1000 space. Sorry k. Huhuuu...bukan aku mileh kawan, tapi aku sik tauk nak polah apa dgn kwb yg byk gilak. Aku malas nak sampe mukak 2 igek acc. Malas nyawa ku nak ngengon. Tapi kelak2 sik tauk la.

Kepada yang membaca Blog,
Err...truskan membaca walaupun entry aku membosankan. Sikda skill gilak nak molah entry yg lucu and bagus.

Kepada Supervisor2 ku,
Dr. Shahren. keta baru ktk kacak. Apa kata ktk ngembak saya berjalan raya pake keta ya? Boleh saya pose dagu angkat. Saya suka!
Dr. Alvin, errrr...walopun saya sik stuju dgn meeting ari raya,tapi saya coba juak dtg. 
Sabila gik saya tok nak grad???

Kepada Apis,
Selamat beraya di rantauan. Sedih mmg sedih, tp xpa, tahan jak lok.
Kakya tek, cmni dgn iPhone ku???? iPod???
Mun sikda duak2 ya, jgn pulang Malaysia.
Ngeh. Hahahaa!! Kidding.
Mintak maaf dari hujung rambut sampe hujung kaki,
Mintak Halal makan minum.
Sorry mun aku ada terFlying kick pusak di rumah. 
Jangan pande pulang Malaysia embak Mem. 
SIkda org sitok muji.


Sekian jak ucapan raya ku. 
Harap ktkorg enjoy Raya tahun tok. Sik sabar tggu photoshoot Raya ke-3. hehehhee!!
Makan ya selo selo laa. Jgn temahak gilak. 
Selamat Hari Raya!!
Stay Fabulous ya'll ... !!!!



Tis is Matt Ashkeroth
And tis' year, it's Pink



* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

1 comments:

Unknown said...

Selamat hari raya...

Maaf zahir dan batin.. terkasar bahasa dn terlanjur perbuatan.. Kalu xgadoh dgn kor aku xsah idup!! haaa~~~

terima kasih kerana sudi meminjamkan mak dan bapak kor.. aku sgt terhutang budi... sampaikan salam aku pada mereka dan lain..

Selamat hari raya dan jgn lupa tym mkn kueh dan kek... ingat aku yang kena gi kelas nie....

Post a Comment

Drop some comments ya! Jangan malu-malu.

Terima Kasih Daun Keladi . . . Y(^_^)Y . . .