Pages

Powered by Blogger.

IBU DUIT

Jika Aku Seorang Jutawan…
Aku nak beli macam-macam benda di dunia.
Aku nak shopping di tempat paling ekslusif di dunia.
Aku nak beli kereta yang paling canggih and paling stylo.
Mun AC Mizal dapat pake Bentley, aku nak pake Masseratti, in every colour!!
Aku nak diam di rumah banglo bertingkat-tingkat.
Mun rumah Yusof Haslam 4 tingkat, aku mok 6 tingkat, sikmok kalah!
Aku mok berbeli beg di butik Louise Vuitton macam beli gula batu di 7-Eleven, main sekati pilih.
Aku mok berjalan masok ke butik ZARA sambil mbak bakul – sebab aku nak borong sekali arung.
Aku nak beli perfume yang paling mahal yang ada di kaunter.
Aku nak borong cream muka La’ Meer cos aku nak sapu ke seluruh badan - mok kulit glowing macam Jennifer Lopez.
Aku mok setiap hari makan gourmet food. Setiap kali makan, Chef nya yang akan datang ke meja bersuse pasal masakannya tek.
Aku nak borong barang Apple. Even di dapur rumah aku pun akan ada iMac.
Aku mok peti ais yang sama besar dengan jamban and penuh dengan makanan.
Setiap kali bertukar musim, aku mok melancong ke luar Negara.
Aku mok beli sebuah cottage di Prairie.
Aku mok sebuah loft di New York.
Aku mok pegi ke setiap konsert yang best-best di dunia.
Aku mok pegi ke semua Fashion Show besar-besar di dunia, front seat.
Aku mok berlayar berminggu-minggu naik kapal mewah (Siiikkkk ku feeling Fazura).
Aku nak berkawan dengan Oprah and Martha Stewart.
Jika aku seorang jutawan,
Aku akan jadi seorang yang cukup harta benda.
.
.
.
Tapi
Aku TETAP cuma ada seorang IBU
.
.
.
Jika aku seorang jutawan sekalipun
Aku TETAP TIDAK dapat membeli seorang Ibu yang baru
Aku TETAP TIDAK dapat membeli kehangatan kasih seorang Ibu
Aku TETAP TIDAK dapat membeli doa seorang Ibu
Aku TETAP TIDAK dapat membeli senyuman ikhlas seorang Ibu
Aku TETAP TIDAK dapat membeli suara tenang seorang Ibu
Aku TETAP TIDAK dapat membeli pesan nasihat seorang Ibu
Aku TETAP TIDAK dapat membeli tangisan kasih seorang Ibu
TETAP AKU TIDAK DAPAT.


  

Tis’ is Matt Ashkeroth
Aku takkan pernah menjadi sempurna … Aku takkan bisa meski telah ku coba.
I LOVE YOU MAK.

6 comments:

Unknown said...

hdeh!!! terharu dn sebak mmbaca entry tok.. huuu~ miss my mummmmmmmmmmmmmmm!!!

liza @ cha2 said...

wow.....very2 touching...~-~..air mata begenang...

faliq said...

love this post...
na nagis..~

Siti Athirah @ Trex said...

AWESOME

highheelseliparjepun said...

just started to read ur blog few weeks ago..frankly speaking..i have fallen for it..*apakah*..hik...and i really love this entry.money and mommy-beautifully compared..and nothing ever compares the love of a person named mommy..
*nice to have found this blog*
will see you again...:)

Matt Ashkeroth said...

Owh...tengs! I was flattered.

Keep on following ya. Will definitely come up wif better entry....trying.

Post a Comment

Drop some comments ya! Jangan malu-malu.

Terima Kasih Daun Keladi . . . Y(^_^)Y . . .